Szybkie patenty na poprawę sylwetki

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze zdrowym trybem życia lub od jakiegoś czasu dbasz o siebie, ale dalej nie widzisz upragnionych efektów ten wpis jest dla Ciebie. Przygotowałam listę wskazówek, które pomogą Ci szybko poprawić swój wygląd. Oczywiście nie wystarczy, że zastosujesz je przez tydzień, a potem wrócisz do starych nawyków. Chcesz świetnie wyglądać? Zadbaj o zmiany w swoim życiu, nową dietę i aktywność fizyczną. Zacznij od moich szybkich patentów 🙂

1.Ogranicz cukier

Uświadom sobie, że cukier jest w wielu produktach, które kupujesz. Zacznij czytać ich skład, jeśli widzisz cukier, syrop glukozowo-fruktozowy lub inne podejrzane nazwy nie kupuj! Postaraj się odzwyczaić od słodzenia kawy i herbaty, jeśli będziesz robić to stopniowo będzie łatwiej. Pomyśl sobie ile zbędnych kalorii zaoszczędzisz.

2.Unikaj soli

Tak jak i cukier, sól też znajduje się w wielu produktach, które kupujemy. Jej dzienne spożycie powinno wynosić płaską łyżeczkę. Nadmiar w organizmie powoduje zatrzymywanie wody. Zamiast soli używaj pieprzu i innych przypraw, a jeśli musisz to dodaj tylko szczyptę.

3.Zrób przerwę od słodyczy

Postanów sobie, że od dziś nie jesz ciast, ciasteczek, batonów i innych słodkości. Wyznacz termin do kiedy ich unikasz, najlepiej min. 2 tygodnie. Miej silną wolę i dotrzymaj postanowienia, w końcu chcesz mieć lepszą sylwetkę. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że po tym czasie Twój organizm już nie będzie się domagał słodkości, a Ty zobaczysz pozytywne zmiany w swojej sylwetce i postanowisz zrobić sobie o wiele dłuższą przerwę 🙂

4.Przyśpiesz metabolizm

Codziennie wypijaj 2 kubki zielonej herbaty (liściastej!). Używaj rozgrzewających przypraw – chili do dań obiadowych, imbir do herbaty, cynamon do kawy. Skoro jesteśmy już przy kawie to 2 kubki dziennie też przyśpieszą Twój metabolizm.

5. Jedz białko

Pomaga na dłużej zachować uczucie sytości. Jajka na śniadanie, mięso na obiad, ryba na kolację. Oczywiście w towarzystwie węglowodanów złożonych.

6.Nie przejadaj się wieczorami

Twój organizm wieczorem nie potrzebuje wielkiej ilości węglowodanów (chyba, że robisz trening), więc daruj sobie 2 wielkie kromki chleba. Lepiej zjedz wędzoną makrelę lub przygotuj jajka sadzone. Dodaj do tego warzywa.

7.Więcej ruchu

Jeśli większość dnia spędzasz w pozycji siedzącej to spróbuj przynajmniej raz na godzinę wstać i przejść się przez 2 minuty. A najlepiej znajdź czas na dłuższy spacer, pościeraj kurze w mieszkaniu lub odkurz. Każdy ruch pozwoli Ci spalić dodatkowe kalorie!

8.Spróbuj interwałów

Jeśli ćwiczysz od jakiegoś czasu to spróbuj bardziej intensywnego treningu. Przeczytasz o nim tutaj. Jest to najlepsza forma ćwiczeń, jeśli zależy nam na pozbyciu się zbędnych kilogramów.

9.Regeneruj się

Oprócz dbania o dietę i aktywność fizyczną ważny jest też odpoczynek. Nie ćwicz codziennie, znajdź czas na relaks, wysypiaj się! Obniżysz w ten sposób poziom kortyzolu, hormonu który blokuje proces odchudzania. Więcej o regeneracji pisałam tu.

10.Pij dużo wody

Postaw sobie wyzwanie. Rano przygotuj 1,5l butelkę wody i obiecaj sobie, że wypijesz ją do wieczora. Jeśli dasz radę to wieczorem wypij jeszcze małą półlitrówkę. Dodaj do tego 2 kubki zielonej herbaty wypite w ciągu dnia, a będzie idealnie 🙂

11.Nie pomijaj śniadania

Zawsze powtarzam, że jest to najważniejszy posiłek dnia. Po całonocnej głodówce musimy dostarczyć organizmowi pożywienia, by rozkręcić metabolizm. Solidne śniadanie pomoże Ci zjeść mniej w ciągu dnia.

12.Uśmiechnij się i uwierz w siebie

Bądź zadowolony z siebie i uwierz, że możesz osiągnąć to, czego pragniesz. Wiara w swoje możliwości może zdziałać cuda. Motywuje nas do tego, by trzymać się swoich postanowień. Ciesz się życiem, śmiej się często, a nie będziesz musiał poprawiać sobie humoru jedzeniem!

 

Od jutra wprowadź powyższe wskazówki w życie, a niedługo zobaczysz pozytywne zmiany w swoim ciele! Trzymam za Ciebie kciuki 🙂

 

14269083_1074634315966584_611920609_n1
Ta Niedoskonała
Reklamy

15 uwag do wpisu “Szybkie patenty na poprawę sylwetki

  1. Z punktem 3 się nie zgadzam bo nie można od razu odciąć organizmu od cukru bo będzie się go domagał już po 2 dniach, moim zdaniem trzeba stopniowo eliminować cukier z diety wtedy organizm się od niego odzwyczai ;d pisałam o tym na moim blogu także zapraszam do czytania 🙂 xolczaa.blogspot.com

    Polubienie

    1. Można wyeliminować cukier, a gdy organizm będzie się go domagał dostarczyć go w zdrowszej postaci np fruktoza z owoców. Niektórzy wolą metodę małych kroczków, a inni terapii szokowej, to już kwestia indywidualna. Jeśli ktoś nie ma silnej woli to i po miesiącu będzie nadal podjadał cukier i twierdził że nie potrafi się z nim rozstać.

      Polubienie

  2. To wszystko święta prawda. Obecnie jestem na diecie – żaden cud – 100 % zdrowia – jem dużo, zdrowo, warzywa, owoce, kasze, makarony, białko, ryby, chude mięsa, a jednocześnie dużo zdrowych dodatków, orzechów, bakalii, soków itp. Co najlepsze można z tego wszystkiego komponować posiłki dużo smaczniejsze od tych niezdrowych – wystarczy trochę chęci.

    Polubione przez 1 osoba

  3. Ja do wody dodałam jeszcze poranna dawkę soku z cytryny w jednej niepełnej szklaneczce na czczo, resztę zasad staram się się stosować regularnie, choć nie zawsze mi to wychodzi, systematyczność nie jest moja mocną stroną 😉 ale pracuje nad tym

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s