Zdrowe jesienne nawyki

Za oknem szaro, zimno, ponuro, deszczowo, źle i w ogóle nie tak jak być powinno. Jakim cudem to lato tak szybko minęło? Promyki słońca zaglądające przez okno, długie dni i ciepłe wieczory. No i oczywiście zdrowa, lekka dieta i mnóstwo motywacji do treningu. Latem łatwiej jest nam dbać o siebie i trzymać dobrych nawyków. Podejrzewam, że większość z Was podobnie jak ja zimą najchętniej zapadłoby w sen zimowy (najlepiej jeszcze z tabliczką czekolady w ręce, żeby w razie pobudki zapewnić sobie szybki zastrzyk cukru). Jeśli nie chcecie każdego dnia walczyć z jesienną chandrą, spędzać wieczorów na kanapie w pozycji embrionalnej i walczyć po zimie z dodatkowymi kilogramami to zapraszam do lektury 🙂

1.Dobry poranek = dobry dzień

Za oknem panuje chłód, dlatego rano rozgrzej swój organizm. Nalej sobie szklankę ciepłej wody i dodaj plasterek cytryny. Zjedz ciepłe śniadanie – owsianka, jajecznica lub omlet. Od niedawna zaczęłam pić Kawę Pięciu Przemian. W małym rondelku zagotuj wodę, dodaj kawę ( u mnie na 1 kubek 1 czubata łyżeczka) i  rozgrzewające przyprawy (szczypta cynamonu, imbiru, kardamonu i jeden goździk). Gotuj jeszcze przez 2 minuty. Rano włącz muzykę, którą lubisz, posiedź chwilę, pomyśl o tym co miłego Cię dziś czeka. Nastrój się optymistycznie, a nawet najgorsza szaruga za oknem nie będzie Ci straszna.

2.Spędzaj czas z innymi

Nie zaszywaj się w domu, to najgorsze co możesz zrobić. W pracy czy na uczelni szukaj kontaktu z innymi osobami, rozmawiaj, śmiej się. Umawiaj się na wspólne wyjścia. Otaczaj się pozytywnymi osobami, dobry nastrój się udziela. 

3.Dotleniaj się

Wiem, że czasami ciężko zmusić się do spaceru, szczególnie gdy na dworze wietrznie i deszczowo. Gdy tylko trafi się jakiś cieplejszy dzień albo wyjdzie słońce (proszę proszę proszę) postaraj się zażyć trochę ruchu na świeżym powietrzu. Poczujesz się lepiej, senność zniknie, a Ty będziesz miał więcej chęci do działania. Jeśli jest bardzo zimno to wystarczy nawet 15minut, pomyśl o tym jak przyjemnie będzie wrócić do ciepłego domu i usiąść z kubkiem herbaty 🙂

4. Trenuj

Nie rezygnuj z aktywności fizycznej, wcale nie musisz chodzić na siłownię ( jeśli nie chcesz :)), wystarczą ćwiczenia w domu. Trening to najlepsze lekarstwo na jesienną chandrę, hormony szczęścia sprawią, że łatwiej będzie Ci przeżyć ten trudny okres. Wiem, że może być ciężko z motywacją, ale jak już wstaniesz i zaczniesz coś robić to potem może być tylko łatwiej, a samopoczucie po treningu wynagrodzi Ci cały wysiłek. Naprawdę warto.

5.Nie rezygnuj ze zdrowych nawyków żywieniowych

Jesienią i zimą mamy większą ochotę na tłuste, niezdrowe potrawy i słodycze. Jeśli masz do nich słabość to teraz jeszcze trudniej będzie Ci walczyć z pokusami. Musisz zastanowić się co jest dla Ciebie naprawdę ważne – zdrowie, dobre samopoczucie i zgrabna sylwetka czy chwila przyjemności podczas jedzenia tego pysznego czekoladowego herbatnika? Zwróć uwagę, że poprawa nastroju nie trwa długo, a wręcz przeciwnie, po chwili może on gwałtownie spaść. Lepiej idź na trening, na spacer, wyjdź z przyjaciółmi, wypij kawę 🙂 Każda z tych czynności sprawi Ci więcej radości, niż objadanie się niezdrowym jedzeniem.

6.Wykorzystuj czas produktywnie

Mamy jesień, więcej czasu spędzamy w domu, więc postarajmy się go dobrze wykorzystać. Zamiast oglądać telewizję, poczytaj dobrą książkę. Pogłębiaj swoją wiedzę w dziedzinie, która Cię interesuje. Zrób przemeblowanie. Napisz opowiadanie. Uporządkuj szafę. Porozciągaj mięśnie. Zastanów się co zawsze chciałeś zrobić, a nie miałeś czasu. Wszystko będzie lepsze od wylegiwania się na kanapie w poczuciu beznadziei.

 

Nie lubię jesieni. A tym bardziej zimy. Ale w takim klimacie żyję, więc najlepsze co mogę zrobić to pogodzić się z tym i umilić sobie ten czas jak tylko się da 🙂

Pamiętajcie, że po zimie przyjdzie wiosna, a po wiośnie lato. Nie rezygnujmy z walki o zdrowe, silne i wysportowane ciało. Na formę pracujemy przede wszystkim teraz, podczas tych zimnych miesięcy. Mam nadzieję, że moje wskazówki Wam pomogą. Wytrwałości przede wszystkim! 

 

 

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Zdrowe jesienne nawyki

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s