Świąteczne dylematy – dieta czy smakołyki?

W życiu każdej osoby, która jest aktywna fizycznie i zdrowo się odżywia przychodzi ten trudniejszy czas – święta Bożego Narodzenia. Chcemy schudnąć, zbudować wymarzoną sylwetkę, mamy postawione cele treningowe, w planach starty w zawodach, a może po prostu unikamy niezdrowego jedzenia. A tutaj święta coraz bliżej, cała rodzina spotyka się przy suto zastawionym stole i przecież trzeba wszystkiego spróbować. I co teraz? Koniec naszych planów? Odkładamy nasze cele na bliżej nieokreśloną przyszłość? W tym wpisie przedstawię parę przydatnych porad jak nie dać świętom pokrzyżować swoich planów.

Przede wszystkim uświadom sobie do czego dążysz i jak ciężko na to pracujesz. Jestem pewna, że nie chcesz zniweczyć wszystkich swoich wysiłków przez 3dni beztroskiego objadania się. Musisz się kontrolować 🙂 

Gdy już zasiądziesz do Wigilii i zobaczysz przed sobą te wszystkie smakowite potrawy to weź głęboki oddech i przypomnij sobie swój najcięższy trening, radość gdy po zmierzeniu brzucha okazało się, że w obwodzie trochę ubyło, moment gdy odmówiłeś pysznego ciastka i byłeś z siebie dumny/a. Przypomnij sobie wszystkie swoje poświęcenia. Następnie popatrz na swoją dłoń zaciśniętą w pięść i wyobraź sobie swój żołądek – to właśnie jego wielkość. Nie napychaj w niego nieskończonej ilości jedzenia, bo będziesz czuł się przepełniony i ospały. Pojawią się wyrzuty sumienia i świąteczny nastrój pryśnie.

Zrób tak: spróbuj każdej potrawy, ale nałóż jedzenie w bardzo małej ilości. Jeśli czegoś nie lubisz po prostu tego nie jedz. Jeśli jakąś potrawę bardzo lubisz to nałóż jej więcej, ale wtedy innej zjedz mniej lub w ogóle. Jedz powoli, dobrze przeżuwaj, jeśli czujesz że robisz się najedzony to odłóż sztućce. To najprawdopodobniej znak, że już przyjąłeś za dużo pokarmów. Zaparz sobie herbaty ziołowej i nie ,,dojadaj”. Daj w spokoju strawić swojemu żołądkowi dostarczone pożywienie.

Kontroluj spożycie cukrów. Wszystkie te ciasta, ciasteczka, pierniczki, czekoladki wyglądają przepysznie, ale mają mnóstwo kalorii. Jedz je z umiarem. Najlepiej wybierz swój ulubiony deser i delektuj się nim. Nie spożywaj nadmiernych ilości alkoholu. To ważne, ponieważ organizm zajęty rozkładaniem alkoholu nie będzie mieć czasu na odpowiednie ,,zajęcie się” kaloriami z pożywienia i najprawdopodobniej odłoży jej w formie tłuszczyku. A tego przecież staramy się uniknąć 😉

Nie zapominaj o aktywności fizycznej. To najlepszy sposób, żeby spalić nadprogramową ilość kalorii. Na pewno w Twojej rodzinie jest osoba, która lubi ruch tak jak Ty lub dba o swoją sylwetkę. Wyciągnij ją na długi spacer. Może nawet uda się Wam namówić resztę członków rodziny. Lepsze samopoczucie gwarantowane!

Nie przeginaj w drugą stronę. Głodzenie się, odmawianie sobie wszystkich potraw, nie skosztowanie pysznego ciasta, liczenie makro, ostre treningi po posiłku to lekka przesada. Jeśli nie szykujesz się do startu w najbliższych lutowych debiutach to nie popadaj w paranoję. Święta to tylko 3 dni, odpuść sobie, ale pamiętaj żeby wszystko robić z głową. 

A teraz najważniejsze – po świętach wróć do swoich dobrych nawyków. Zdrowe posiłki, zaplanowany trening, zero słodyczy. Wszystko wróci do normy, a Ty zobaczysz że wcale nie przytyłeś. Gdy święta się skończą powinny się skończyć Twoje odstępstwa od diety. To jedyny sposób, by nie zniweczyć wszystkich swoich dotychczasowych starań o wymarzoną sylwetkę.

Życzę Wam Wesołych Świąt spędzonych w gronie rodziny, cudownego nastroju, pysznego jedzenia i umiaru w jego spożywaniu!

 

image-3
Ta Niedoskonała

 

 

 

Reklamy

7 uwag do wpisu “Świąteczne dylematy – dieta czy smakołyki?

  1. Święta to wspaniały czas przede wszystkim spotkania i wspólnego spędzenia czasu z rodziną. Twoje rady są idealne, w punkt. Tu nie chodzi o to żeby być na diecie. Chodzi o zdrowy rozsądek i racjonalne jedzenie. Wesołych świąt🎄

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s