Nowy rok, nowy Ty

Właśnie minęły pierwsze dwa tygodnie nowego roku. Nie wiem jak Wam, ale mi jak z bicza strzelił. Czy coś się zmieniło? Czy śnieg jest bardziej biały, budzik mniej irytujący, a wieczorna herbata smaczniejsza? Niby nie, kolejny nowy rok, szary i zwyczajny. A jednak jest to czas, gdy wiele osób decyduje się na jakieś zmiany w swoim życiu. Postanowienia noworoczne, więcej motywacji do działania, zmiany zmiany zmiany. W końcu jest ten czas, gdy wszystkim jakoś bardziej się chce, niż zwykle 🙂 I dobrze. Nie ma w tym nic złego. A Ci, którzy piszą: ,,Nowy rok, nowa ja” – znowu się zaczęło, po prostu nie mają w sobie odwagi i determinacji, aby zmienić swoje życie na lepsze.

CO ZMIENIĆ?

Zmień to, z czego nie jesteś zadowolony. W życiu chodzi o to, by być szczęśliwym. Ma ci ono dawać satysfakcję. Masz myśleć o swoim życiu jak o czymś, co napawa Cię dumą. A jak kopniesz w kalendarz to ludzie mają myśleć – on/ona to miał/a ekstra życie. Oczywiście tak naprawdę to co Cię obchodzi co inni ludzie będą o tobie myśleć ( szczególnie jak już odejdziesz z tego świata)?? Idea jest jedna – masz być zadowolony z tego jak wygląda Twoje życie, tu i teraz.

Pomyśl nad wszystkimi wymienionymi niżej aspektami i nad tym co byś w nich zmienił

CIAŁO

 

1.Stan zdrowia

2.Odchudzanie

3.Aktywność fizyczna

4.Zdrowe odżywianie

5.Regeneracja

6.Wygląd skóry, włosów, paznokci

7.Styl ubierania

UMYSŁ

1.Życiowe cele i wartości

2.Pozytywne myślenie

3.Wizualizacja – wyobrażanie sobie tego, co chcemy osiągnąć

4.Hobby

5.Języki obce

6.Czytanie książek

7.Zdobywanie wiedzy

8.Podróże

SERCE

1.Akceptacja siebie

2.Relacje z rodziną i przyjaciółmi

3.Nowe znajomości

4.Radzenie sobie ze stresem

5.Umiejętność wybaczania

6.Okazywanie uczuć

DUSZA

1.Świadomość -skupianie się na tym, co robisz w danym momencie

2.Medytacja

3.Praca nad sobą

4.Priorytety

5.Radość życia

6.Wdzięczność – docenianie tego, co mamy

7.Życzliwość – okazywanie innym

Wymieniłam te aspekty, które uważam za najważniejsze. Mam nadzieję, że zainspirujesz się tą listą, wybierzesz to, co chciałbyś zmienić w swoim życiu i poszukasz informacji na wybrany temat 🙂

JAK ZMIENIĆ?

Do tego aby coś zmienić potrzebna jest motywacja. Dlatego odsyłam Cię do mojego wpisu Jak znaleźć motywację?, w którym krok po kroku opisałam jak za pomocą odpowiedniej motywacji osiągnąć wyznaczone cele.

MOJE PROPOZYCJE NA POZYTYWNE NOWOROCZNE ZMIANY

1.Praca nad sylwetką

Nie musisz od razu iść na siłownię, jeśli tego nie lubisz. Chodzi o to, żebyś wyglądał/a tak jak chcesz i był/a zadowolona/y ze swojego ciała. Praca nad sylwetką zawsze przyniesie korzyści, ponieważ dzięki temu lepiej poczujemy się w swojej skórze, zwiększymy swoją pewność siebie, a to z kolei pozwoli nam bardziej cieszyć się życiem.

2.Poszerzanie wiedzy

Wiedza zawsze się przyda. Na każdy temat. Bo nigdy nie wiesz co Cię w życiu spotka. Dlatego staraj się zdobywać informacje w interesujących Cię dziedzinach.

3.Nowe umiejętności

Zrób coś czego zawsze chciałeś spróbować, ale brakowało Ci odwagi. Znajdź hobby dla siebie. Naucz się nowego języka. Proponuję też abyś popracował nad umiejętnościami życiowymi. Ich listę znajdziesz tutaj

4.Drobne nawyki

Wypracuj zachowania, które zwiększą komfort Twojego życia i pozwolą Ci efektywniej wykorzystać czas. Zacznij wcześniej wstawać. Kładź się do łóżka wcześniej. Ogranicz czas spędzany online. Oglądaj telewizję tylko gdy leci coś co naprawdę chcesz obejrzeć. To tylko kilka przykładów.

5.Wyznacz większy cel

Na koniec najtrudniejsze. Zastanów się czego naprawdę pragniesz w życiu. Gdzie chcesz być za 10, 20 lat? Wyznacz sobie cel, który przybliży Cię do tego miejsca. Najlepiej jeden większy, na który będziesz pracować przez cały rok. Pamiętaj, że to musi być coś na czym naprawdę Ci zależy. Jeśli teraz nie zrobisz nic to.. za 10lat nic się nie zmieni – nadal będziesz w tym samym miejscu.

Jeśli natchnęłam Cię do tego, by wprowadzić do swojego życia jakieś pozytywne zmiany to bardzo się cieszę i mam nadzieję, że Ci się uda. Najlepiej od razu po przeczytaniu usiądź w wygodnym miejscu z kubkiem herbaty i staromodną kartką przed nosem i opracuj plan działania. Powodzenia!

 

15871723_568174460045767_6166033491322290924_n

Na zdjęciu z moim trenerem Szymonem Mosznym, dzięki któremu w 3 miesiące udało mi się zrobić postępy o jakich nie marzyłam! Polecam 🙂

 

image-8

Jedna z moich ulubionych książek w tematyce zdrowia i żywienia.

 

image-9
Ta Niedoskonała

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 uwagi do wpisu “Nowy rok, nowy Ty

  1. Ja dużo zmieniłam w swoim życiu w nowym roku, dlatego, że ubiegły strasznie dał mi w kość jednak nie udało mi się jak na razie popracować nad brzuchem ale jeszcze wszystko przede mną 😀

    Polubienie

Skomentuj

