Jak być fit na wakacjach?

Mamy początek lipca, co prawda pogoda nie dopisuje, ale trzeba się cieszyć z tego co mamy 🙂 Ja najbardziej lubię ten czas, kiedy wyczekuję niecierpliwie na upragnione wakacje. Na pewno większość z was ma w planach letnie wyjazdy. Mój urlop rozpoczyna się już w ten piątek, oczywiście nie mogę się doczekać, ale w głowie pojawia się kilka natrętnych myśli: ,,A co z moją dietą podczas wyjazdu?”; ,,Jak mam być fit skoro nie mogę ćwiczyć?”; ,,Czy cała praca nad sylwetką pójdzie na marne?”. Często przed wakacyjnym wyjazdem zastanawiamy się czy nie przytyjemy. Ty też tak masz? Dręczy Cię niepewność i wątpliwości na ile możesz sobie pozwolić na urlopie, żeby po powrocie nie żałować? W tym wpisie przedstawię Ci kilka wskazówek, które pozwolą Ci być fit na wakacjach! ( w miarę rozsądku ;))

Moje wskazówki przedstawię na przykładzie dwóch różnych opcji wyjazdowych.

1. Wakacje niezorganizowane (czyli samodzielny wyjazd, Polska lub zagranica)

  • Jeśli masz taką możliwość to wynajmij miejsce, w którym będziesz mógł skorzystać z aneksu kuchennego ( camping, pokój, mieszkanie itp.). W tym wypadku jesteś w najlepszym położeniu, ponieważ w pełni możesz kontrolować to co jesz i Twoja dieta może niewiele różnić się od tej, którą stosujesz na co dzień.

  • Jeśli jednak wybierzesz stołowanie się w restauracjach to dwa razy pomyśl zanim coś zamówisz. Czy aby na pewno ten wielki burger ze stosem frytek to dobry pomysł? Wakacje są po to, aby wyluzować i trochę sobie odpuścić, ale staraj się, by Twoja dieta nadal w większości była zdrowa. Wybierz mięso, rybę, sałatkę, ryż, czyli to co jesz zazwyczaj.

  • Za granicą staraj się próbować nowych interesujących smaków. Z naciskiem na próbować 😉

  • Zachowaj umiar w spożywaniu lodów, gofrów i innych słodkich deserów. Jeśli planujesz zjeść wielkiego gofra z bitą śmietaną to zrezygnuj z kolacji. Coś kosztem czegoś.

  • Wybierz się na wycieczkę rowerową, pobiegaj brzegiem morza lub zrób cokolwiek, żeby spalić nadprogramowe kalorie

image (3)
Pyszny obiadek

2. Wakacje zorganizowane (tzw. all inclusive)

  • Jeśli masz taką możliwość to wybierz hotel, w którym znajduje się siłownia. Jeśli na co dzień jesteś jej stałym bywalcem to prawdopodobnie chętnie z niej skorzystasz.

  •  Zachowaj umiar w jedzeniuTo, że bufet szwedzki jest pełny najróżniejszych dań nie znaczy, że wszystko to ma się znaleźć w Twoim żołądku. (Aż chciałoby się pośmiać z zachowania niektórych polskich turystów, ale odpuszczę sobie :D)

  • Dokonuj zdrowych wyborów. Najpierw na spokojnie się przejdź i zastanów co chciałbyś zjeść w danym posiłku. Pamiętaj, że najprawdopodobniej jutro będzie podobny wybór, więc będziesz mógł spróbować wszystkiego.

  • Odpuść sobie te wszystkie pyszne słodkości. One naprawdę Ci nie służą. Wiem, że będzie ich pełno, ale jeśli już musisz to wybierz coś co wygląda najbardziej apetycznie i ciesz się smakiem. Nie nabieraj całego talerza słodyczy.

  • Nie przesadzaj z alkoholem. Picie od rana do wieczora to nie jest dobry pomysł… aczkolwiek kuszący 😉 Postaraj się wybierać mądrze. Wino lub piwo to zawsze lepsza opcja, niż kolorowy drink, który zawiera słodkie soki i syropy.

Nie zapomnij o tym, by dobrze się bawić. Pozwól sobie na to, na co masz ochotę, po to są w końcu wakacje. Tak jak we wszystkim najważniejszy jest tutaj umiar i zdrowe podejście. Po wakacjach wrócisz do swojego normalnego trybu życia i wszystko będzie dobrze 🙂

Jeśli jesteś ciekawy mojego wakacyjnego wyjazdu to już od piątku możesz oglądać relację na instastory. Zaobserwuj mnie na moim instagramie. Znajdziesz mnie też na fb. Relację z zeszłorocznych wakacji możesz obejrzeć tutaj.

Życzę Wam udanych wakacyjnych wyjazdów!

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s