Jak zmienić swój styl życia? Plan FBW dla początkujących

Pierwszy miesiąc nowego 2018 roku za nami. Wiele osób postanowiło wprowadzić w swoim życiu zmiany czy to dotyczące ćwiczeń czy diety, a może czegoś zupełnie innego. Nie jesteś zadowolony z tego jak wygląda Twój dzień, jak spędzasz czas, czym się zajmujesz na co dzień. Chcesz coś osiągnąć, spróbować czegoś nowego. Nie akceptujesz swojego ciała. Często odczuwasz smutek, przygnębienie, lęk, nic Ci się nie chcę. Najwyższa pora to zmienić! 😉

Po pierwsze uświadom sobie co Cię w życiu blokuje, zidentyfikuj te elementy i wyeliminuj je. Wszystkie rozpraszacze i przeszkadzacze, które mają na Ciebie negatywny wpływ i nie pozwalają Ci ruszyć po to, czego pragniesz. Może to być ,,wampir energetyczny” – osoba, która wysysa z Ciebie energię, demotywuje Cię, ogranicza. Telewizor – wszystkie te bezwartościowe programy, które zaczynasz oglądać mówiąc jakie są głupie, a po godzinie orientujesz się, że właśnie obejrzałeś cały odcinek, bo Cię ,,wciągnęło”. 😉 Spisz listę wszystkich rzeczy, które marnują Twój czas i potencjał. Następnie zapisz do każdej osobno jak sobie z nią poradzisz. Wampir – ograniczam/zrywam kontakt, telewizor – włączam tylko, gdy jest coś co naprawdę chcę obejrzeć.

Kolejnym krokiem jest ustalenie czego naprawdę pragniesz, co sprawi, że będziesz odczuwać szczęście. Może to być płaski brzuch na wakacje albo fajnie zbudowana klatka zarysowująca się pod koszulką (u mężczyzn ;-)) Umiejętność docenienia tego, co masz na co dzień, poczucie wdzięczności i radości. Lepsze samopoczucie i więcej energii. Studia lub praca, która będzie rozwijać i cieszyć. W tym miejscu zastanów się, co chcesz zmienić i w jakim miejscu chcesz być w przyszłości. 

W trzecim, ostatnim kroku możemy przejść do konkretnych działań. Przyjrzymy się im w obszarze kilku stref.

Strefa diety – od małych kroków do większych

  • eliminuję niezdrowe słodycze i śmieciowe jedzenie
  • przestaję podjadać między posiłkami
  • zabieram przygotowane posiłki do szkoły/pracy
  • uczę się zdrowego, lekkiego gotowania
  • ograniczam spożycie alkoholu
  • kontroluję ilość zjadanego jedzenia (waga, kalorie)
  • uczę się podziału makroskładników (węglowodany, białko, tłuszcze)
  • wyrabiam w sobie zdrowe nawyki ze świadomością, że będę je kontynuować do końca życia

 

image2

 

Strefa treningu – nie zawsze więcej znaczy lepiej

  • podejmuję decyzję o zakończeniu siedzącego trybu życia
  • codziennie wychodzę na spacer
  • kupuję karnet na siłownię lub znajduję inną formę aktywności fizycznej, która mnie cieszy
  • uczę się ćwiczeń, zdobywam wiedzę
  • trenuję min. 3 razy w tyg
  • jeśli brak mi motywacji lub odczuwam dolegliwości bólowe to znajduję trenera personalnego, który mi pomoże (mogę to być ja, a jeśli nie chcesz trenować ze mną to napisz, a na pewno polecę Ci kogoś sprawdzonego!)
  • pokonuję swoje słabości i chęć zostania w domu, realizuje zaplanowane treningi, bo wiem do czego dążę
  • pamiętam o regeneracji

 

image3

 

Chciałabym podzielić się z Wami planem treningowym Full Body Workout, który stworzyłam specjalnie z myślą o Was. Zwracam jednak uwagę, by przed przystąpieniem do ćwiczeń skonsultować się z lekarzem i upewnić, że nie ma żadnych przeciwwskazań!

Plan treningowy dla kobiet – klik

Plan treningowy dla mężczyzn – klik

Strefa umysłu – to fundament wszystkich działań

  • zaczynam dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną i dobrego śniadania
  • wypijam poranną kawę lub herbatę w spokoju
  • podczas wykonywania domowych czynności trenuję uważność (skupiam się na tym co robię i nie błądzę myślami)
  • z radością podchodzę do nowych wyzwań każdego dnia
  • świadomie wzbudzam w sobie poczucie szczęścia, nie tylko gdy przydarzy mi się coś miłego
  • szybko wyrzucam z głowy przykrości, nie rozpamiętuję ich
  • wieczorami tworzę listę wdzięczności (wszystko za co mogę być wdzięczna danego dnia)
  • wizualizuję sobie swoje cele
  • uczę się nie przykładać wagi do tego, co myślą o mnie inni

 

instasize_180131211710.png

 

Koniecznie zostaw komentarz czy moje rady są dla Ciebie przydatne i czy z nich skorzystasz! Jeśli chcesz schudnąć,  wzmocnić mięśnie, nauczyć się zdrowo odżywiać i ćwiczyć napisz do mnie tutaj lub na sandra.johri28@gmail.com. Na stronie lepszytrener.pl przeczytasz więcej o mnie, dowiesz się na czym polega moja praca i jaki jest cennik moich usług. 🙂

 

Reklamy

2 uwagi do wpisu “Jak zmienić swój styl życia? Plan FBW dla początkujących

  1. Kurcze, niby to wszystko takie proste, ale rzeczywiscie te rady sa chyba kluczem do sukcesu. Ile razu zostaje w domu, bo „nie chce mi sie” isc na silownie albo akurat mam „katarek” itd. a kiedy juz sie przemoge, czuje sie po cwiczeniach wspaniale ❤ Tak samo z poranną kawą. Najlepsze co sie moze zdarzyc- pyszna kawa wypita w spokoju na balkonie. Ekstra sprawa 🙂

    Polubienie

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s